بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی تلفنی
بازاریابی صنعتی
بازاریابی مستقیم
بازاریابی شبکه ای
بازاریابی حسی
پارک بازاریابی ایران، مرکز جامع خدمات آموزش بازاریابی ، مشاور بازاریابی و تحقیقات بازاریابی در ایران می باشد. کلیه این فرایندها مطابق برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک که توسط اعضای هئیت علمی پارک بازاریابی ایران (۳۰ تن از دکترین و کارآزمودگان بنام مدیریت بازاریابی و اقتصاد) گردآوری گردیده است، در کمپانی های گوناگون پیاده سازی و اجرا می گردد.
انواع بازاریابی که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، متفاوتند و زیاد متنوع هستند. اما باید دیدن که طریق های مختلف و گونه ها بازاریابی را مدیران با چه هدفی تعقیب می کنند.
هدف اصلی مدیران و مالکین کمپانی ها از پیمودن گونه ها بازاریابی در شرکت ها، ایجاد یک برند قوی یا یک برند معروف یا مواردی از این دست است. کل متخصصین مدیریت بازاریابی می دانند که فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود و چنانچه کلیه فرایند های مربوط به بازاریابی از قبیل ، تحقیقات بازاریابی ، معرفی نیازها و آهنگ های مشتریان و در پایان روش های کسب رضایت مشتریان باید به درستی طی شود لغایت از کمپانی شما یک برند با هویت مثبت در ذهن مشتریان تشکیل گردد.
اما چگونه می طاقت مطمئن بود که مسیری را که مدیران کمپانی در آن گام نهاده اند، به سمت و سوی راستی قبل می رود. روشی که بتوان به این قطعیت قبض که انواع بازاریابی به حقیقت در شرکت باره استفاده قرار گرفته است و همچنین اهداف مدیران در نیل به یک برند قوی در جامعه پژوهنده می گردد، از راه تحقیقات بازاریابی جامع در وسط بازار هدف قابل دسترس است. البته ضروری است که ما بعد از اتمام تحقیقات بازاریابی درست و ریزبین جهت بکارگیری گونه ها بازاریابی (با شیوه های علمی) ، برنامه استراتژی بازاریابی و بلند مدت و در ضمن برنامه های کوتاهی مدت برای مدیریت بازاریابی سازمانی خویش گردآوری کنیم.
انواع بازاریابی - kind of marketing
برخی مفاهیم و انواع بازاریابی عبارتند از:
بازاریابی درخواست به اقدام Call to Action Marketing
این بازاریابی بخشی از بازاریابی درون سیستمی است که در درون وب سایت از طریق بنر، متن یا یک تصویر اتفاق می افتد، این ابزارها، سعی می نمایند لغایت فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالانه وابستگی با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.
بازاریابی Alliance Marketing
بدین معنا که چند کمپانی که با یکدیگر بر سر منابع خود ائتلاف نموده الی یک محصول یا خدمت ترویج نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها سود بیشتری برای سهامداران خویش برپایی مینمایند، بلکه سهم بازار خویش را نیز افزایش و تاثیری اکثریت بر بازار خواهند داشت.
بازاریابی گاز انبری Ambush Marketing
شناسایی و حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای اتمام تبلیغات در خصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان سرمایه گذار به کمپانی برگزارکننده آن کمپین ، که این امر مایه تفریق ارزش سرمایه گذاری بر آن کمپین ازنقطه عقیده اسپانسرها می گردد.
بازاریابی محدود Close Range Marketing
این نوع بازاریابی را بازاریابی از نوع نزدیک Proximity Marketing نیز میگویند. از تکنولوژی هایی همانند Wi-Fi یا Bluetooth در جهت گسترش محصولات و خدمات در تقرب محل حضور مشتریان بهره می گیرد.
بازاریابی اَبری Cloud Marketing
این نوع بازاریابی در باره بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می گردد و مخاطبین در فرایند این گونه بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، کاربرد و یا به اشتراک گذاری آن هستند.
بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing
بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از جانب سایر این راهبرد مشارکتی حائز منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. هنگامی که گرد از شرکت ها در جهت کسب درآمد برای خویش موجب خلق ارزش برای یک مشتری می شود، سایر درحال ایجاد ارتباط با مشتریان جدید است.
بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing
این تکنیک بازاریابی درباره اجابت نیازها و احتیاجات مشتریان حاضر در یک گروه اجتماعی در یک منطقه جغرافیایی خاص است و با جذب مصرف کنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است.
بازاریابی محتوا Content Marketing
در این مورد، محتوا تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این محتوا در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری نهفته و تأثیرگذاری بر آن، بدون به کارگیری هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است.
بازاریابی مفهومی Context Marketing
در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات فرآورده و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و معرفی و تبیین یک سبک زندگی است. بازاریابی مفهومی به معنای انتقال محتوا به افراد مناسب، از کانال مناسب و در موعد مناسب است.
بازاریابی با مثال مجانی Free Sample Marketing
این نوع بازاریابی مانند به بازاریابی شبه رایگان نیست، زیرا صرف عقیده از آنکه بر ارائه فرآورده رایگان تکیه دارد، ولی این ارائه مجانی در جهت آشنایی مشتری با فرآورده است. کمپانی امیدوار است لغایت با تأثیر پسندیده بر مشتری، او را برای خرید بعدها ترغیب نماید.
بازاریابی پایگاه داده Database Marketing
این بازاریابی با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه دیتا مرتبط با مشتریان موجود و یا مشتریان نهفته در جهت سفارشی نمودن راهبرد پیوستگی با مشتری و با به کارگیری آن استراتژی در هرگونه کانال در جهت گسترش فرآورده یا خدمت رویداد می افتد.
بازاریابی دیجیتال Digital Marketing
این گونه بازاریابی با به کارگیری ساز و برگ دیجیتال مشابه تلفن به اتفاق هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای تجاری در باره کالا و خدمات می پردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.
بازاریابی مستقیم Direct Marketing
این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از راه آن به صورت مستقیم با مشتری خویش پیوستگی برقرار می نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.
بازاریابی متنوع Diversity Marketing
هدف از این گونه استراتژی، جلب نظر نزاکت های متنوع است. این ادب ها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر گرفتن این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این تقسیم از مشتریان قصد تبیین و پایه سازی گردد.
بازاریابی رسانه متقاطع Cross-media Marketing
استفاده از کانال های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و همانند آن در جهت ارائه اطلاعات در خصوص محصولات و خدمات به مشتری در جریان گسترش متقابلCross-promotion، بکار گرفته می شود. ( تعریف بازاریابی متقابل )
بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing
این گونه بازاریابی، شبیه به بازاریابی دهان به دهان است. برای به کارگیری بازاریابی بشارتی، کمپانی می بایست میزان مشتریان حامی برند خود را افزایش دهد، این به مذهب معناست که این مشتریان ویژگی های فرآورده یا خدمات را ترویج می دهند و هوده کمپانی را افزایش خواهند داد.
بازاریابی بدون عوض؛ شبه رایگان Freebie Marketing
در این حالت، فرآورده را باقیمت بسیار مختصر فروخته و یا کاملاً رایگان به مشتری ارائه می نمایند. هدف، فروش دیگر ساز و برگ تکمیل کننده این گونه محصولات یا خدمات در مراحل بعدی به همان مشتری است.