تکنولوژی24

تکنولوژی24

تکنولوژی24

تکنولوژی24

انواع بازاریابی

بازاریابی پارتیزانی


بازاریابی تلفنی


بازاریابی صنعتی


بازاریابی مستقیم


بازاریابی شبکه ای


بازاریابی حسی


پارک بازاریابی ایران، مرکز جامع خدمات آموزش بازاریابی ، مشاور بازاریابی و تحقیقات بازاریابی  در ایران می باشد. کلیه این فرایندها مطابق برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک که توسط  اعضای هئیت علمی پارک بازاریابی ایران (۳۰ تن از دکترین و کارآزمودگان بنام مدیریت بازاریابی و اقتصاد) گردآوری گردیده است، در کمپانی های گوناگون پیاده سازی و اجرا می گردد.


انواع بازاریابی که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، متفاوتند و زیاد متنوع هستند. اما باید دیدن که طریق های مختلف و گونه ها بازاریابی را مدیران با چه هدفی تعقیب می کنند.


هدف اصلی مدیران و مالکین کمپانی ها از پیمودن گونه ها بازاریابی در شرکت ها، ایجاد یک برند قوی یا یک برند معروف یا مواردی از این دست است. کل متخصصین مدیریت بازاریابی می دانند که فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود و چنانچه کلیه فرایند های مربوط به بازاریابی از قبیل ، تحقیقات بازاریابی ، معرفی نیازها و آهنگ های مشتریان و در پایان روش های کسب رضایت مشتریان باید به درستی طی شود لغایت از کمپانی شما یک برند با هویت مثبت در ذهن مشتریان تشکیل گردد.


اما چگونه می طاقت مطمئن بود که مسیری را که مدیران کمپانی در آن گام نهاده اند، به سمت و سوی راستی قبل می رود. روشی که بتوان به این قطعیت قبض که انواع بازاریابی به حقیقت در شرکت باره استفاده قرار گرفته است و همچنین اهداف مدیران در نیل به یک برند قوی در جامعه پژوهنده می گردد، از راه تحقیقات بازاریابی جامع در وسط بازار هدف قابل دسترس است. البته ضروری است که ما بعد از اتمام تحقیقات بازاریابی درست و ریزبین جهت بکارگیری گونه ها بازاریابی (با شیوه های علمی) ، برنامه استراتژی بازاریابی و بلند مدت و در ضمن برنامه های کوتاهی مدت برای مدیریت بازاریابی سازمانی خویش گردآوری کنیم.


انواع بازاریابی - kind of marketing


برخی مفاهیم و انواع بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی درخواست به اقدام Call to Action Marketing


این بازاریابی بخشی از بازاریابی درون سیستمی است که در درون وب سایت از طریق بنر، متن یا یک تصویر اتفاق می افتد، این ابزارها، سعی می نمایند لغایت فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالانه وابستگی با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.


بازاریابی Alliance Marketing


بدین معنا که چند کمپانی که با یکدیگر بر سر منابع خود ائتلاف نموده الی یک محصول یا خدمت ترویج نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها سود بیشتری برای سهامداران خویش برپایی مینمایند، بلکه سهم بازار خویش را نیز افزایش و تاثیری اکثریت بر بازار خواهند داشت.


بازاریابی گاز انبری Ambush Marketing


شناسایی و حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای اتمام تبلیغات در خصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان سرمایه گذار به کمپانی برگزارکننده آن کمپین ، که این امر مایه تفریق ارزش سرمایه گذاری بر آن کمپین ازنقطه عقیده اسپانسرها می گردد.


بازاریابی محدود Close Range Marketing 


این نوع بازاریابی را بازاریابی از نوع  نزدیک  Proximity Marketing نیز میگویند. از تکنولوژی هایی همانند Wi-Fi یا Bluetooth در جهت گسترش محصولات و خدمات در تقرب محل حضور مشتریان بهره می گیرد.


بازاریابی اَبری Cloud Marketing


این نوع بازاریابی در باره بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می گردد و مخاطبین در فرایند این گونه بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، کاربرد و یا به اشتراک گذاری آن هستند.


بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing


بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از جانب سایر این راهبرد مشارکتی حائز منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. هنگامی که گرد از شرکت ها در جهت کسب درآمد برای خویش موجب خلق ارزش برای یک مشتری می شود، سایر درحال ایجاد ارتباط با مشتریان جدید است.


بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing


این تکنیک بازاریابی درباره اجابت نیازها و احتیاجات مشتریان حاضر در یک گروه اجتماعی در یک منطقه جغرافیایی خاص است و با جذب مصرف کنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است.


بازاریابی محتوا Content Marketing


در این مورد، محتوا تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این محتوا در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری نهفته و تأثیرگذاری بر آن، بدون به کارگیری هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است.


بازاریابی مفهومی Context Marketing


در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات فرآورده و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و معرفی و تبیین یک سبک زندگی است. بازاریابی مفهومی به معنای انتقال محتوا به افراد مناسب، از کانال مناسب و در موعد مناسب است.


بازاریابی با مثال مجانی Free Sample Marketing


این نوع بازاریابی مانند به بازاریابی شبه رایگان نیست، زیرا صرف عقیده از آنکه بر ارائه فرآورده رایگان تکیه دارد، ولی این ارائه مجانی در جهت آشنایی مشتری با فرآورده است. کمپانی امیدوار است لغایت با تأثیر پسندیده بر مشتری، او را برای خرید بعدها ترغیب نماید.


بازاریابی پایگاه داده Database Marketing


این بازاریابی با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه دیتا مرتبط با مشتریان موجود و یا مشتریان نهفته در جهت سفارشی نمودن راهبرد پیوستگی با مشتری و با به کارگیری آن استراتژی در هرگونه کانال در جهت گسترش فرآورده یا خدمت رویداد می افتد.


بازاریابی دیجیتال Digital Marketing


این گونه بازاریابی با به کارگیری ساز و برگ دیجیتال مشابه تلفن به اتفاق هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای تجاری در باره کالا و خدمات می پردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.


بازاریابی مستقیم Direct Marketing


این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از راه آن به صورت مستقیم با مشتری خویش پیوستگی برقرار می نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.


بازاریابی متنوع Diversity Marketing


هدف از این گونه استراتژی، جلب نظر نزاکت های متنوع است. این ادب ها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر گرفتن این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این تقسیم از مشتریان قصد تبیین و پایه سازی گردد.


بازاریابی رسانه متقاطع Cross-media Marketing


استفاده از کانال های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و همانند آن در جهت ارائه اطلاعات در خصوص محصولات و خدمات به مشتری در جریان گسترش متقابلCross-promotion، بکار گرفته می شود. ( تعریف بازاریابی متقابل )


بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing 


این گونه بازاریابی، شبیه به بازاریابی دهان به دهان است. برای به کارگیری بازاریابی بشارتی، کمپانی می بایست میزان مشتریان حامی برند خود را افزایش دهد، این به مذهب معناست که این مشتریان ویژگی های فرآورده یا خدمات را ترویج می دهند و هوده کمپانی را افزایش خواهند داد.

انواع بازاریابی در ایران

بازاریابی بدون عوض؛ شبه رایگان Freebie Marketing


در این حالت، فرآورده را باقیمت بسیار مختصر فروخته و یا کاملاً رایگان به مشتری ارائه می نمایند. هدف، فروش دیگر ساز و برگ تکمیل کننده این گونه محصولات یا خدمات در مراحل بعدی به همان مشتری است.



آشنایی با سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی دنیا + تصاویر


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،    3980623086

شرکت ایسوس که لپ‌تاپ‌های بسیار معروف و پرفروشی دارد اخیرا لپ‌تاپ جدید ۱۴ اینچی خود را با نامAsusPro B9 معرفی کرد.

آشنایی با سبک‌ترین لپ‌تاپ ۱۴ اینچی دنیا + تصاویر

به گزارش الف، این لپ‌تاپ بسیار سبک و خوش اندازه بوده و وزن آن معادل ۸۶۰ گرم می‌باشد که نشان می‌دهد برای اشخاصی که احتیاج دارند لپ‌تاپ خود را همراه داشته باشند و برای کار و سفر به آن نیاز دارند گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

بدنه AsusPro B9  آلومینیومی بوده و با تم رنگی آبی آغشته شده است و از نظر کیفیت بدنه مشابه مدل Asus ZenBook Pro Duo می‌باشد.

برخلاف ظاهر ظریف‌ و شکننده‌ای آن که ۱۴.۹۹ میلی‌متر ضخامت دارد، این لپ‌تاپ استانداردهای لازم را دریافت کرده و از مقاومت بدنه خوبی برخوردار می‌باشد. همچنین به ‌خوبی در کیف‌ها جای گرفته و مشکلی در رفت و آمد به وجود نخواهد آورد.

از نظر سخت‌افزاری ایسوس پرو بی ۹ از پردازنده نسل دهمCore i7  که مدل نامشخصی دار تعذیه می‌کند و حاوی دو حافظه SSD PCIe یک ترابایتی در حالت‌هایRAID 0  یا RAID 1 می‌باشد و از وای‌فای ۶ و درگاه تاندربلت ۳ نیز پشتیبانی خواهد کرد و لپ‌تاپ بسیار مجهزی است.‌ همچنین برای ایمنی کاربر و حفاظت از اطلاعات شخصی از قابلیت حسگر اثر انگشت و نرم‌افزار TPM بهره‌مند است.

اگرچه هنوز از زمان انتشار و قیمت‌گذاری آن خبری در دسترس نیست اما واضح است که شرکت ایسوس ‌می‌خواهد مانند لپ‌تاپ‌های گیمینگش در زمینه کار و بیزینس نیز‌ بازار فروشش را گرم نگه دارد و از رقبای خود قدم‌های بیشتری بردارد.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980623086.html

اپل و رونمایی از سه گانه آیفون۱۱ + تصاویر و مشخصات

رکت اپل در نهایت پس از مدت ها انتظار نسل جدید آیفون ها را به نام آیفون ۱۱، ۱۱پرو و ۱۱پرو مکس رونمایی کرد. اسمارتفون هایی که نسبت به قبل طراحی بهبودیافته ای پیدا کرده و مدل های برجسته ای هستند.

اپل و رونمایی از سه گانه آیفون۱۱ + تصاویر و مشخصات

به گزارش الف، در ابتدا باید به سراغ آیفون 11 رفت. این گوشی هوشمند مدل اقتصادی آیفون های نسل جدید بوده که از بدنه ترکیبی شیشه و آلومینیوم بادوام بهره می برد. حتی برای نخستین بار قابلیت ضدآب هم برای آن در نظر گرفته شده است.

آیفون 11 با وجود آن که یک مدل اقتصادی است اما از مشخصات گوشی هوشمند پرچمدار بهره می برد. دوربین عقب این دستگاه دوگانه 12 مگاپیکسلی بوده که یکی از لنزها واید و دیگری اولتراواید است. همچنین فناوری های مختلفی در بخش دوربین دارد که باید به قابلیت تصویربرداری آهسته با سرعت 240fps، قابلیت تصویربرداری 4K و OIS اشاره کرد. دوربین سلفی آن نیز 12 مگاپیکسلی بوده و برای نخستین بار در میان گوشی های هوشمند دارای قابلیت تصویربرداری آهسته است.

در سایر مشخصات باید به پردازنده شش هسته ای A13 بایونیک با تراشه گرافیکی قوی و چیپ جدید U1 برای ارائه پهنای باند شبکه بالاتر اشاره کرد. باتری آیفون 11 نسبت به نسل قبل 1 ساعت عمر بیشتری دارد و نمایشگر نیز از نوع رتیناست. این اسمارتفون با قیمت پایه 699 دلار در رنگ سفید، مشکی، سبز، آبی، قرمز و زرد 13 سپتامبر برای پیش خرید دردسترس قرار گرفته و 20 سپتامبر عرضه می شود.

دو مدل آیفون دیگر که آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس شناخته می شوند، گوشی های هوشمند پرچمدار هستند. دیوایس هایی که از دوربین عقب سه گانه پیشرفته 12 مگاپیکسلی که از نوع واید، اولتراواید و تله فوتو بوده، تشکیل می شوند. دوربین دو مدل اسمارتفون قابلیت تصویربرداری آهسته با سرعت 240fps داشته و با قابلیت 4K نیز فیلمبرداری می کند. دوربین سلفی آنها هم از نوع 12 مگاپیکسلی بوده و قابلیت تصویربرداری آهسته برای لنز تعریف شد.

در بخش سخت افزاری باید به پردازنده شش هسته ای A13 بایونیک با تراشه گرافیکی قوی و چیپ جدید U1 برای ارائه پهنای باند شبکه بالاتر پرداخت. عمر باتری آیفون 11 پرو 4 ساعت و 11 پرو مکس 5 ساعت بیش از نسل پیشین است. سیستم عامل تمامی آیفون ها iOS 13 بوده که باید آنها را در بخش نرم افزاری کامل دانست.

آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس در رنگ خاکستری، نقره ای، سبز و طلایی با قیمت پایه 999 و 1099 دلار از 13 سپتامبر برای پیش خرید دردسترس قرار گرفته و 20 سپتامبر راهی بازار می‌شوند.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980624037.html

تمام آنچه باید در مورد استوری اینستاگرام بدانید

یکی از قابلیت‌های جذاب که مدتی پیش به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شد، قابلیت افزودن سرگذشت یا همان استوری اینستاگرام (Instagram Story) است. یک خاصیت که توانسته به سرعت محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران دانشمند و البته، ایرانی‌ها پیدا کند.


اما چرا این قابلیت انقدر محبوبیت پیدا کرده است؟ جواب این سوال ساده است: استوری اینستاگرام دقیقاً مخصوص زمان‌هایی ساخته شده که شما می‌خواهید تجربیات روزمره و رویدادها لحظه‌ای خود را با سایرین به اشتراک بگذارید. اتفاق‌هایی که دوست دارید با رفقا یا مخاطبان خویش به اشتراک بگذارید. در واقع، استوری‌های اینستاگرام، داستان‌های جذاب و اختصار هستند که مخاطبان می‌توانند به آنها گوش فرا دهند.


البته، احتمالاً شما هنوز به نکویی با این قابلیت جدید اینستاگرام آشنا نباشید و دوست داشته باشید طرز پیشه آن را یاد بگیرید الی بتوانید داستان‌های خودتان را در اینستاگرام نقل کنید. ما هم دقیقاً به همین انگیزه تصمیم به نوشتن این نوشتار گرفتیم. الی بتوانیم قسمت‌های مختلف استوری اینستاگرام را به طور کامل به شما معرفی نماییم و یادتان بدهیم که چطور می‌توانید از این قابلیت جذاب اینستاگرام کاربرد کنید و از آن لذت ببرید.


پس بیایید از پیش درآمد آغاز کنیم…


جذب 100.000+ فالوور اینستاگرام

شما را به بزرگترین رخداد اینستاگرامی ایران دعوت می‌کنیم.

‫شروع کنید

فرصتی استثنایی

استوری اینستاگرام یا همان Instagram Story چیست؟

همانطور که از اسم آن مشخص است، استوری اینستاگرام در واقع یک حکایت اختصار است. یک داستان که به کمک مجموعه‌ای از تصاویر و فیلم‌ها گفتار می‌شود و می‌تواند تمام اتفاقاتی که نهایتاً در درازا ۲۴ ساعت برای یک فرد میافتد را به تصویر بکشد. در درازا این ۲۴ ساعت، هر کسی که شروع به تماشای استوری شما بکند، به ترتیب زمان و از نخست لغایت انتها، این عکس ها و ویدئوها را خواهد دید و در واقع، تمام وقایع ثبت شده بدست شما را بازبینی می‌کند.


البته، همه‌چیز به همین ختم نمی‌شود. در استوری می‌توان تصاویر و ویدئوها را با افکت‌های گوناگون جذاب کنید، شکلک‌های گوناگون روی آنها بیندازید، رنگ‌آمیزی‌شان کنید و … در واقع آنقدر امکانات زیادی در اینستاگرام استوریز در گزین کردن شما خواهد بود که چه بسا دریافتن کنید یک کانال تلویزیونی دارید و می‌توانید هر آنچه بخواهید را به مخاطبان خویش بگویید. دیگر فقط خلاقیت شماست که اهمیت دارد.


 




حالا می‌رسیم به مهمترین ویژگی داستان‌های اینستاگرمی: هر استوری اینستاگرام تنها ۲۴ ساعت درازا عمر دارد. این یعنی آنکه بعد از یک روز، استوری شما به طور کامل از صفحه اینستاگرامتان پاک خواهد شد و دیگر هیچ‌کس به آن دسترسی نخواهد داشت. با اینحال، همانطور که احتمالاً فهمیده باشید، در طول ۲۴ ساعت یک استوری، شما می‌توانید به طور مداوم به عکس‌ها و ویدئوهای آن بیفزایید.


نگران شدید؟ بعد بگذارید هر چه زودتر خیال شما را راحت کنم.  لزوماً قرار نیست تمام زحمات خویش شما بعد از ۲۴ ساعت برود. چرا که شما امکان اندوخته و نگه داشتن این داستان‌ها را نیز دارید. به علاوه، باید به این نکته دقت داشته باشید که پاک شدن استوری های اینستاگرام در واقعیت یک ویژگی بسیار جالب و سودمند است. در پیوستگی علت این موضوع را روشنگری می‌دهیم.


یک مثال جالب از سرگذشت های اینستاگرامی

فرض نماییم که شما پیمان است فردا صبح، با رفقا خود به کوه بروید. (اگر صفحه اینستاگرام شما مربوط به کسب و کارتان است، به جای کوه می‌توانید موقعیتی را فرض کنید که پیمان است یک فرآورده جدید را معرفی کنید.) دقیقاً همینجاست که استوری اینستاگرام به پیشه شما خواهد آمد.


شما هنگامیکه سوار بر ماشین، به سمت کوه می‌روید، حکایت خود را با یک تصویر سلفی از خودتان و دوستانتان ابتدا می‌کنید. عکس بعدی هم زمانی است که بچه‌ها مشغول بالا رفتن از کوه هستند و شما آنها را به تصویر می‌کشید. پس عکس غذا. 

استوری اینستاگرام چیست؟

 بعد هم سخنرانی چند ثانیه‌ای یکی از دوستانتان. و همینگونه با افزودن مداوم عکس‌ها و فیلم‌های مختلف، تدریجا این حکایت را کامل می‌کنید و مخاطبان خود را سرگرم می‌کنید. الی زمانی که وقت خداحافظی است و عکسی می‌گیرید که همه رفقا کوه‌نورد شما، در ذیل کوه مشغول دست ارتعاش دادن به دوربین هستند. و به این ترتیب سرگذشت شما به پایان می‌رسد.


خب، تمام این عکس‌ها و فیلم‌ها، باعث می‌شوند که صفحه اینستاگرام شما بیش از کران شلوغ و تکراری شود. اما همانطور که گفتم، اینستاگرام بعد از ۲۴ ساعت، تمام آنها را منزه خواهد کرد تا این رویداد نیافتد. در واقع، اگر بخواهم به زبانی سایر بگویم، حکایت های اینستاگرامی مایه در حرکت بودن و جذابیت اغلب اینستاگرام می شوند. (البته همانطور که قبلاً هم گفتم، شما می‌توانید داستان‌های اینستاگرمی خویش را نگاه داری (در ادامه به شما توضیح می‌دهم چگونه).

رونمایی لکسوس از طرح مفهومی ماشین ماه نورد




آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید در صورتی که رویای زندگی روی ماه تحقق یابد، شکل و شمایل وسایل نقلیه چگونه می‌شود؟ لکسوس این فکر را کرده و از همین رو ۷ مدل مفهومی از ماشین ماه نورد خود برای حمل و نقل در ماه رونمایی کرده است که در مجله داکیومنت ژورنال چاپ خواهد شد.

طرحی که برای چاپ در این مجله انتخاب شده است، شبیه یک موتور بوده که «Zero Gravity» نام دارد. این طرح توسط یکی از ۵ هنرمند مسئول طراحی‌های لکسوس ارائه شده است. با این حال برخلاف طراحی موتور گونه این وسیله نقلیه، زیرو گرویتی چرخی نداشته و به جای آن از سیستم شناور مغناطیسی استفاده می‌کند. طراح‌‌های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی را به تصویر می‌کشند.

ماشین ماه نورد

برای مثال، لکسوس کازموس وسیله‌ای پر از پنجره بوده تا مسافرین در حین پرواز از محیط اطراف خود نیز لذت ببرند. لکسوس کروزر نیز یک ماشین همه‌کاره است و در هر شرایطی می‌تواند سواری نرم را تضمین کند. لکسوس لونار میشن نیز برای حمل انسان‌ها از کره زمین به ماه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

نکته‌ای که پس از دیدن این عکس‌ها به ذهنتان خطور می‌کند، این است که چرا همه این ۷ ماشین ماه نورد شبیه هم هستند؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید بدانید اصلا چرا کمپانی لکسوس این خودروها را طراحی کرده است؟ مجله داکیومنت ژورنال (Document Journal) به سراغ کمپانی لکسوس رفته و از آن‌ها خواسته تا طراحی خود برای وسایل نقلیه اختصاصی ماه را ارائه کنند. این مجله سالی دوبار چاپ می‌شود و در آن از فرهنگ و هنر‌های انتزاعی و مفهومی برای مخاطبین می‌گوید.

ماشین ماه نورد

حالا سوال اصلی خودمان که چرا این ۷ ماشین ماه نورد شبیه هم هستند. لکسوس در حال کار روی طراحی ماشین الکتریکی خود به نام LF-30 بود که این مجله از آن‌ها درخواست کرد برایشان طراحی کند. از همین رو این ۷ وسیله شباهت بی‌بدیلی به این خودرو برقی مفهومی دارند. درست است که هیچ کدام از این طرح‌ها شاید رنگ روز را به خود نبینند، اما به هر حال آینده‌ای که کمپانی سامورایی‌ها برای حمل و نقل روی سطح ماه متصور شده، زیبا، براق و پر هیجان است.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/01/19/%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%84%da%a9%d8%b3%d9%88%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d9%85%d9%81%d9%87%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87-%d9%86/